Единственото важно нещо в живота е коренната промяна, пълна и окончателна. Останалото, наистина, няма никакво значение.

Медитацията става от съществено значение, когато наистина искаме такава промяна.

По никакъв начин не искаме нетрансцедентална, повърхностна и суетна медитация.

Трябва да сме сериозни и да оставим настрана толкова глупости, които изобилстват с псевдоезотеризма и евтиния псевдоокултизъм.

Трябва да знаем как да бъдем сериозни, трябва да знаем как да се променяме, ако наистина искаме да не се провалим във вътрешната работа.

Който не знае как да медитира, повърхностният, невежът, никога не би могъл да разруши егото. Той винаги ще бъде безпомощно дърво в бушуващото море на живота.

Дефект, който откриваме в областта на практическия живот, трябва да го разберем чрез техниката на медитация.

Дидактическият материал за медитацията се намира именно в различните събития или ежедневни обстоятелства от практическия живот, това е неоспоримо.

Вместо да протестираме срещу неприятни обстоятелства, ние трябва да извлечем от тях, чрез медитация, полезните елементи, за да одухотворим развитието си.

Дълбоката медитация върху това или онова приятно или неприятно обстоятелство ни позволява да усетим в себе си вкуса, резултата.

Необходимо е да се направи пълно психологическо разграничаване между това, какво е вкуса на работата и вкуса на живота.

Във всеки случай, за да усетим вкуса на работата в себе си, е необходима пълна промяна в отношението, което обикновено наблюдаваме към обстоятелствата на съществуване.

Никой не може да вкуси вкуса на работата, докато прави грешката да се идентифицира с различните събития.

Със сигурност идентификацията пречи на правилната психологическа оценка на фактите.

Когато човек се идентифицира с това или онова събитие, не успява по никакъв начин да извлече от него полезните елементи за самооткриването и вътрешното развитие на Съзнанието.

Езотеричният работник, който се връща към идентификацията, след като е загубил бдителността си, отново усеща вкуса на живота, вместо вкуса на работата.

Това показва, че обърнатата по-рано психологическа нагласа се е върнала в своето състояние на идентификация.

Всяко неприятно обстоятелство трябва да бъде реконструирано със съзнателното въображение, чрез техниката на медитация.

Реконструкцията на всяка сцена ни позволява да установим сами за себе си намесата на различни егота, участващи в нея.

Пример: Сцена на еротична ревност, в която се намесват гняв, ревност, дори омраза.

За да проумеем всяко едно от тези Егота и всеки от тези фактори, е нужно дълбоко съзерцание, концентрация, медитация.

Тенденцията да мислим, че другите винаги са виновни е пречка, бариера за проумяването на собствените ни недостатъци.

За съжаление е много трудно делото да унищожим склонността да обвиняваме другите.

Различните приятни или неприятни събития съществуват с нас или без нас и се повтарят механично постоянно.

Изхождайки от този принцип, нито един проблем не може да има окончателно решение.

Проблемите са в живота и ако имаше окончателно решение, животът не би бил живот, а смърт.

Тогава може да има промяна на обстоятелствата и проблемите, но те никога няма да спрат да се повтарят и никога няма да имат окончателно решение.

Животът е колело, което се върти механично с всички неприятни или приятни ситуации, които винаги ще се случват.

Не можем да спрем колелото, добрите или лошите обстоятелства винаги се обработват механично, можем само да променим отношението си към събитията в живота.

Докато се научим да извличаме материала за медитация от самите обстоятелства на съществуване, ще открием себе си.

Във всяка приятна или неприятна ситуация има различни егота, които трябва да бъдат напълно проумени чрез техниката на медитация.

Това означава, че всеки набор от егота, който влиза в тази или онази драма, комедия или трагедия от практическия живот, след като бъде напълно проумян, трябва да бъде ограничен от силата на Божествената майка Кундалини.

Докато използваме чувството за психологическо наблюдение, последното също ще се развива чудесно. Тогава ще можем да възприемаме вътрешно не само еготата, върху което вече ще сме работили (чрез медитация), но и по време на цялата работа.

Когато тези егота бъдат обезглавени и разрушени, ние изпитваме голямо облекчение, голямо блаженство.


Всички права запазени! © ГНОСИС БЪЛГАРИЯ



Споделете на публикация